REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Perspektywy rozwoju rynku handlowego w Polsce od strony inwestycyjnej [RAPORT] artykuł
Pokaż artykuł
Perspektywy rozwoju rynku handlowego w Polsce od strony inwestycyjnej [RAPORT]
Parki handlowe przeżywają wyraźną fazę rozwoju, ustanawiając kolejne rekordy pod względem nowej podaży. Inwestorzy i deweloperzy aktywnie reagują na rosnący popyt, stale dostarczając na rynek nowe projekty. Ten rosnący poziom nowej podaży jest dowodem na atrakcyjność parków handlowych dla sektora detalicznego.
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]
Jedynie 30 proc. Polaków wie, czym jest park handlowy. Najczęściej odwiedzają parki handlowe raz na kilka miesięcy (20 proc.). Niemal 1/5 Polaków w ogóle nie odwiedza tego typu obiektów – tak wynika z raportu “Zakupy w parkach handlowych 2024” przygotowanego przez Inquiry.
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
[Wrocław] Centrum Handlowe "Family Point"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Centrum Handlowe "Family Point"
Wrocław, Krzyki
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Raport BNPPRE: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcjeartykuł
Pokaż artykuł
Raport BNPPRE: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcje
II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii handlowych, otwiera przestrzeń na nowe inwestycje mieszkaniowe i biurowe – zauważają eksperci BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”.
[Gniezno] Hala z salą konferencyjnąinwestycja
Pokaż inwestycję
[Gniezno] Hala z salą konferencyjną
Gniezno, Arkuszewo
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych kontynuuje dobrą passęartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych kontynuuje dobrą passę
Sektor z wynikami porównywalnymi do 2016 roku. W Polsce zadebiutowało 20 zagranicznych marek. Do uży...
Kolejna duża sieć parków handlowych w Polsce inwestuje w ładowarkiartykuł
Pokaż artykuł
Kolejna duża sieć parków handlowych w Polsce inwestuje w ładowarki
ChargeEuropa, wiodący dostawca rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych (EV), ma przyjemność ogłosić strategiczne partnerstwo z firmą Trei Real Estate Poland, jednym z największych graczy na polskim rynku parków handlowych, którego portfolio składa się obecnie z 42 parków handlowych pod szyldem Vendo Park. Celem tej współpracy jest instalacja szybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy parkach handlowych Vendo Park w całej Polsce, wzmacniając krajową infrastrukturę pojazdów elektrycznych i zapewniając kierowcom wygodne możliwości ładowania pojazdów.
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – jakość, nowe formaty, wysoka dynamika wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – jakość, nowe formaty, wysoka dynamika wzrostu
Firma doradcza JLL podsumowała I półrocze 2018 na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 latartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 lat
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej na rynku detalicznym powstało ponad 800 obiektów handlowych, co odpowiadało za powiększenie całkowitych zasobów o blisko 13 mln mkw. Sektor handlowy w ciągu ostatnich 20 lat dynamicznie się rozwijał odpowiadając na bieżące potrzeby rynku. Wskazuje na to różnica w udziale poszczególnych formatów w całkowitej podaży, która jest wynikiem zmian zachowań zakupowych i postępu technologicznego.
Remont i przebudowa Hotelu Rycerski w Szczecinieinwestycja
Pokaż inwestycję
Remont i przebudowa Hotelu Rycerski w Szczecinie
Szczecin, Nowe Miasto, Potulicka 1a
Sektor retail kwitnie w najmniejszych polskich miastach. Najpopularniejszym formatem parki handloweartykuł
Pokaż artykuł
Sektor retail kwitnie w najmniejszych polskich miastach. Najpopularniejszym formatem parki handlowe
W trzecim kwartale 2022 oddano w Polsce prawie 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Powstało 8 nowych obiektów – aż 5 z nich to parki handlowe. Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła 15,76 mln mkw., a najwięcej nowych budów zainicjowano w mniejszych miastach – poniżej 100 tys., mieszkańców – wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.
W aglomeracji warszawskiej powstaną dwa nowe parki handlowe N-Park [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W aglomeracji warszawskiej powstaną dwa nowe parki handlowe N-Park [WIZUALIZACJE]
Napollo zrealizuje dwa nowe parki handlowe na terenie aglomeracji warszawskiej. N-Parki powstaną tam w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, a klienci będą mogli skorzystać z oferty zakupowej w pobliżu swoich domów.
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat parki handlowe rozwijały się głównie w rozmiarach zazwyczaj nie przekraczających 5 000 mkw. Funkcjonowały jako dopełnienie już istniejącej oferty handlowej lub powstawały w mniejszych miastach, często będąc pierwszym obiektem handlowym o nowoczesnym charakterze – pisze w komentarzu Artur Czuba, Associate Director, Investment, Avison Young.
Rośnie grono najemców zainteresowanych parkami handlowymi w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rośnie grono najemców zainteresowanych parkami handlowymi w Polsce [RAPORT]
Według JLL i TREI atrakcyjna i elastyczna oferta parków handlowych przyciąga nie tylko sieci dyskontowe, które stale rozwijają w nich swoją obecność, ale także właścicieli marek dotychczas nieobecnych w mniejszych miastach. JLL i Trei Real Estate Poland, autorzy czwartej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”, podsumowują trendy w strukturze najemców parków handlowych.
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy urósł o 64 000 mkw. w 2015 r.artykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawski rynek handlowy urósł o 64 000 mkw. w 2015 r.
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku powierzchni handlowych w Aglomeracji Warszawskiej p...
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowanoartykuł
Pokaż artykuł
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowano
Zasoby powierzchni handlowych w 2023 roku wzbogaciły się o kolejne nowe obiekty. Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że ubiegłym roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita powierzchnia polskich obiektów handlowych na koniec 2023 r. przekroczyła 13,38 mln mkw. GLA.
Polski rynek nieruchomości handlowych w górę [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Polski rynek nieruchomości handlowych w górę [RAPORT]
Według ostatnich danych firmy doradczej Savills rynek sektora handlowego w Polsce odnotował solidny wzrost w porównaniu do innych krajów w Europie. Łączny wolumen transakcji inwestycyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku wyniósł niemal 2,5 mld euro, co oznacza wzrost o 51% rok do roku i przewyższa całkowite wyniki z 2023 roku o ponad 20%. Około ¼ zainwestowanych środków trafiła do sektora handlowego.
REKLAMA